drastiriotites

Το πρόγραμμα Καλλιστώ

KalistoΤο πρόγραμμα ανοικτών περιβαλλοντικών Τάξεων Καλλιστώ, διασφάλιζε για εκπαιδευτικούς και μαθητές την άμεση πληροφόρηση και τη βιωματική προσέγγιση της γνώσης, μέσω της δυνατότητας επαφής των σχολείων της χώρας με το περιβάλλον σε περιοχές αυξημένου περιβαλλοντικού και οικολογικού ενδιαφέροντος. 

Σκοπός του προγράμματος ήταν:

  • Η ενεργή σύνδεση της σχολικής πράξης με το περιβάλλον σε όλες τις εκφάνσεις του.
  • Η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας για τα προβλήματα που συνδέονται με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον και η ενεργοποίηση για τη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους μέσω της
  • συνειδητοποίησης της σχέσης του ανθρώπου με αυτό.
  • Η καλλιέργεια συνειδητής περιβαλλοντικής παιδείας και αγωγής, οικολογικής συνείδησης και ανάπτυξης κώδικα αξιών απέναντι στο περιβάλλον. 

Οι ειδικοί εκπαιδευτικοί στόχοι που αφορούσαν τους μαθητές εστιάζονται:

  • στην κατανόηση της δομής και της λειτουργίας των οικοσυστημάτων,
  • στη δυνατότητα συσχέτισης του φυσικού περιβάλλοντος με τις ανθρώπινες δραστηριότητες και την τοπική ιστορία,
  • στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης, καταγραφής και επεξεργασίας των πληροφοριών που συνέλεξαν άμεσα με τις εμπειρίες τους,
  • στη διαμόρφωση των συμπεριφορών προστασίας του περιβάλλοντος και αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων,
  • στην έκφραση του προσωπικού τους ταλέντου μέσα από τη δημιουργική ενασχόληση με παραδοσιακές παραγωγικές ασχολίες,
  • στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής κουλτούρας και οικολογικής συνείδησης μέσω της δυνατότητας επαφής με τη φύση,
  • στην ανάπτυξη της ιδέας της προστασίας της οικολογικής ισορροπίας και της ποιότητας ζωής και της καλλιέργειας των αντίστοιχων κοινωνικών αξιών,
  • στην ουσιαστική, βιωματική γνωριμία με την παράδοση και την πολιτιστική κληρονομιά, τα τοπικά ήθη και έθιμα, όπως διασώζονται στην ελληνική ύπαιθρο,
  • στην οικοδόμηση βιωματικών σχέσεων «κοινότητας» μεταξύ των μαθητών και μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και στην ανάπτυξη
  • δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων που δημιουργούνται από τη συγκατοίκηση και συνύπαρξη με άλλους όλο το 24ωρο,
  • στη βοήθεια προς τους μαθητές, στο πλαίσιο του εξελισσόμενου επαγγελματικού τους προσανατολισμού και της κοινωνικοποίησής τους
Το σχολείο μας επέλεξε να επισκεφτεί έναν ξεχωριστό τόπο, τα Τζουμέρκα και η παρουσίαση του προγράμματος έγινε σε ειδική ημερίδα στις 2 Ιουνίου 2008, όπου συμμετείχαν 70 άτομα.
fbtwturs

etw